سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم نیست آنکه با کسی که از معاشرتش ناگزیر است پسندیده رفتار نمی کند، تا آن گاه که خداوند برایش راهی بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :9
کل بازدید :60716
تعداد کل یاداشته ها : 59
103/1/10
3:25 ع
مصطفی شیخ الاسلامی قهرمان جودوی ایران در راه دفاع از حرم به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فدراسیون جودو، مصطفی شیخ الاسلامی جوان رعنای جودو ایران که سابقه قهرمانی در مسابقات مختلف را دارد و همچنین برادر محمد حسین شیخ الاسلامی عضو سابق تیم ملی در مقام مدافع حرم به مقام شهادت نائل آمده است.
 
سرپرست ، نایب رئیس ، دبیر ، اعضای هیات رئیسه ، مسئولین کمیته های مختلف و اهالی جودو کشور این مصیبت بزرگ را به خانواده شیخ الاسلامی تسلیت عرض نموده برای وی غفران الهی برای بازماندگان صبر جمیل از خداوند یکتا مسئلت دارد.
 
قابل ذکر است مراسم تشیع پیکر پاک آن شهید بزرگوار فردا پنجشنبه از ساعت 9 صبح از مقابل منزل وی واقع در چالوس ، خیابان آیت الله غفاری ، کوچه شهید اهل بوب برگزار می شود.ضمنا مراسم یادبود آن عزیز نیز شنبه 21 آذرماه از ساعت 14 الی 16 برگزار می شود.

بیانیه آرش میراسماعیلی در پی شهادت مصطفی شیخ الاسلامی:
 
خبر شهادت جوان رعنای جودوی ایران مصطفی شیخ الاسلامی، اگرچه خانواده ایشان و خانواده جودو را داغدار نمود، اما بزرگترین افتخار تاریخ جودو را به ثبت رساند و موجب افتخار و غرور جامعه جودو شد.

 دل همه ما برای مصطفی تنگ می شود و رفتنش را باور نداریم.

تمام مدال های تاریخ جودو در برابر پلاک مصطفی حقیر و ناچیزند و او تبدیل به اسطوره فراموش نشدنی جودو شد. سلام و درود خدا بر همه شهیدان و سلام خدا بر مصطفی شیخ الاسلامی اسطوره ماندگار جودو ایران...

شهادت مبارک جوان رعنای جودو


  
  
روز گذشته سردار شهید حسین فردایی در حلب سوریه و در مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهید حسین فدایی, از فرماندهان ارشد لشکر افغانستانی فاطمیون در حلب به شهادت رسید.

لشکر فاطمیون نیرویی از مجاهدین مسلمان افغانستانی مبارز در زمان حمله شوروی به افغانستان و دوران طالبان و همچنین گردان ابوذر یا افغانستانی‌های حاضر در جنگ ایران عراق، مهاجرین شیعه مقیم ایران و مهاجرین شیعه مقیم سوریه شکل گرفته و مأموریت اولیه خود را دفاع از حرم و مقبره حضرت زینب و حضرت رقیه و مأموریت نهایی خود را مبارزه با ظلم و استکبار و رفع مظلومیت از سراسر جهان میدانند.

سردار شهید حسین فدایی فرمانده ارشد فاطمیون

 

این گروه در سال 1390 شمسی با تلاش‌های شهید توسلی (ابوحامد) با گردآوری 22 نفر برای دفاع از حرم راهی سوریه شدند و امروز با دارا بودن چند هزار نیرو با نام لشکر فاطمیون با نام عربی (لواء فاطمیون) شناخته می‌شوند.

لشکر فاطمیون دارای چند هزار نیروی متعهد و متخصص می‌باشد که به تصریح بسیاری از حاضران در جنگ سوریه، این لشکر عامل موفقیت جبهه مقاومت و حفظ حرم حضرت زینب (س) می‌باشد، تا جائیکه در جریان تصرف بلندی‌های اطراف لاذقیه شخص سید حسن نصرالله به رزمندگان فاطمیون تبریک گفت، مناطقی که مدتها در دست تروریست‌ها بود و کاری از جانب ارتش و نیروهای حزب الله بر نمی‌آمد.


  
  

شهیدی که حاج قاسم سلیمانی عاشقش بود

شهیدی که حاج قاسم سلیمانی عاشقش بود + مستند

به نقل از 8 نیوز مستندی که در آن شهید از زبان خودش شناسانده می شود و صحبت های سردار قاسم سلیمانی در رابطه با این شهید بزرگوار زیبایی این اثر را دو چندان نموده است .

ششمین قسمت از سلسله مستند های روایت نصر به کارگردانی ساسان فلاح فر به یک شهید ایرانی که از فرماندهان لشکر فاطمیون بود اختصاص یافت.
شهید مصطفی صدر زاده(سیدابراهیم) که در مرکز مستند چشمه تهیه شده است.
ابتدا و انتهای این مستند مزین به صحبتهای سردار قاسم سلیمانی در رابطه با این شهید بزرگوار می باشد.
روشنگری های این شهید بزگوار در مورد عدم حضور نظامی مستقیم ایران در سوریه بسیار شنیدنی است.
این مستند در شب چهلم این شهید بزرگوار از شبکه سوم سیما پخش شد


  
  
  آذر 17, 1394 
تایید خبر سفر “سرلشکر سلیمانی” به روسیه

به نقل از میزان، علی‌‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه»، در پاسخ به اینکه برخی حضور نظامی روسیه در سوریه را نتیجه گفتگوهای سردار سلیمانی با مقامات روسی می‌دانند، تصریح کرد: رفت و آمد سردار سلیمانی و هماهنگی با مقامات روسی در وضعیتی که اتحاد ایران و روسیه در مبارزه با گروههای تروریستی رو به گسترش بوده کاملاً طبیعی است.

ولایتی اضافه کرد: حتی قبل از سفر آقای پوتین به تهران نیز یکی از مقامات روس اعلام کرد که ایران و روسیه به سمت روابط استراتژیک پیش می‌روند و البته ایران هم معتقد است روابط دو کشور باید همه‌جانبه باشد.

وی با بیان اینکه سفر سردار سلیمانی به روسیه قابل انتظار است، تأکید کرد: تنش به‌وجود آمده در منطقه بسیار گسترده بوده و امکان دارد بیش از پیش گسترش یابد که پیش‌بینی می‌کنیم این تنش‌ها در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت به وضعیت قبلی خودش برنگردد.

* نقش سرلشکر سلیمانی در آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه

پیش از این روزنامه لبنانی «السفیر» با اشاره به سفر «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس به مسکو و دیدار وی با پوتین ادعا کرده بود پس از این دیدار بود که «ولادیمیر پوتین» تصمیم گرفت در سوریه مداخله نظامی خود را برای مبارزه با داعش آغاز کند.

* جزئیاتی از دیدار محرمانه نیروهای ایرانی و روسی

به گزارش السفیر، برداشت‌های ایران و روسیه پس از این دیدار در چند موضع با هم تلاقی داشت؛ از جمله اینکه ارتش سوریه می‌تواند در «مناطق مهم و حیاتی ابتکار عمل را در دست بگیرد… و گروه‌های تروریستی نیز مناطقی را تصرف کرده‌اند که یا صحرایی است یا نیمه صحرایی [و خالی از سکنه]. این مناطق از نظر نظامی و راهبردی ارزشی ندارد [و حیاتی نیست]».

به گزارش این روزنامه، روسیه و ایران نیز به این نتیجه رسیدند که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه [بر خلاف تبلیغات رسانه‌ای و روانی] همچنان کنترل نهادهای نظامی و امنیتی و بیشتر نهادهای دولتی این کشور را در اختیار دارد. مسئولان روسیه و ایران نیز تصمیمات راهبردی دیگری اتخاذ کردند که افسرانی از دو کشور وظیفه هماهنگی با نیروهای نظامی سوریه را داشته باشند.

بنا بر این گزارش، اسد در ژوئن 2015 اعلام کرد که ارتش سوریه از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد ولی در نبرد علیه تروریسم پیروز شده است. این مسئله نیز در واقع نخستین پیام مسئولان سوریه به سران روسیه و درخواست از آنها مداخله نظامی بود.

در این هنگام بود که قطر و عربستان ادعا کردند که دمشق، حمص و حلب در آستانه سقوط قرار دارند. از این روی ایران و روسیه اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد مقدمات حمله به حلب و حمص فراهم شد و این حمله به قطع راه بیروت به دمشق منتهی خواهد شد که در واقع این مسئله نیز مقدمه حمله به پایتخت سوریه خواهد بود. در این هنگام بود که رایزنی‌های ایران، سوریه و روسیه در سطح نظامی افزایش یافت و تصمیم مداخله نظامی در سوریه اتخاذ شد.

پوتین نیز در نیمه «اوت» (اواخر مرداد) گذشته در جریان یک جلسه مهم در شورای امنیت ملی روسیه طرح نظامی پیشنهادی ستاد مشترک این کشور را تصویب کرد.

* استناد پوتین به اطمینان خاطر سرلشکر سلیمانی در نشست شورای امنیت ملی روسیه

وی در این نشست تأکید کرد که «حملات هوایی ممکن است حرکت گروه‌های تروریستی را کم کند ولی آن را نابود نمی‌کند و باید از نظر زمینی نیز با آن مقابله کرد… من در این زمینه به ایرانی‌ها، ژنرال سلیمانی و تعهداتش اطمینان داریم. وی به من وعده داد که حضور آنها با نیروهای سوری اساسی خواهد بود».

* “سرلشکر سلیمانی” رهبر عملیات هوایی “روسیه در سوریه”

پیش تر خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که حملات هوایی روسیه به سوریه نتیجه سفری است که منابع غربی مدعی‌اند در ماه جولای سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو انجام داده است.

این خبرگزاری به نقل از «منابع منطقه‌ای» ادعا کرده است که سردار سلیمانی که تا پیش از این بر روند عملیات زمینی نظارت داشته، حالا هم محور برنامه‌ریزی برای عملیات هوایی روسیه در سوریه، است.

* روس‌ها جزئیات عملیات خود در سوریه را با سرلشکر سلیمانی هماهنگ می‌کنند

عودد گرانوت تحلیلگر مسائل خاورمیانه شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: روسیه برای اولین بار از همکاری نظامی نیروهای خود با دمشق در سطح کارشناسان مسائل نظامی سخن به میان آورده است.

حضور نیروهای زمینی روس در سوریه برای آمریکاییها نگران کننده است و تا جایی که آمریکا از بلغارستان و یونان متحدان جدیدش در اروپا خواسته حریم هوایی خود را دراختیار هواپیماهای روسیه قرار ندهند.

تحلیلگر صهیونیست در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد؛ موضوع نگران کننده دیگر آن است که روسها در این راستا با ایران در حال هماهنگی هستند.

گرانوت گفت: مدتی پیش قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس عازم روسیه شد و روس ها تمام جزئیات عملیات را با وی هماهنگ کردند. این موضوع برای رژیم صهیونیستی بسیار نگران کننده است.

* گزارش خبرگزاری “روسیه” از عملیات تحت فرماندهی سرلشکر سلیمانی در “سوریه”

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک افسر بلندپایه سوری نوشت: عملیات نجات خلبان روسیه در شمال سوریه، با شش کماندو از حزب‌الله و 12 کماندو ارتش سوریه و زیر نظر سردار قاسم سلیمانی انجام شده است.

* وعده سرلشکر ایرانی به روس ها

در گیرودار برنامه‌ریزی برای عملیات مجدد جهت آزادی سریع خلبان روس سردار سلیمانی با روس‌ها تماس می‌گیرد و به آنها اطلاع می‌دهد که یک یگان ویژه جهت نجات خلبان روس آماده کرده و پیشنهاد داد به دلیل اینکه این یگان ویژه متشکل از نیروهای ویژه حزب الله لبنان و کماندوهای سوری آموزش دیده توسط ایران است وآشنایی کامل با جغرافیای مکانی دارند، عهده‌دار عملیات زمینی شوند و نیروی هوایی روسیه پشتیبانی و آتشبار هوایی و اطلاعات ماهواره‌ای را برای آنها تامین کند و اطمینان می‌دهد که خلبان روس را صحیح وسالم برگرداند، در نهایت همین هم شد.


  
  
چهار مدافع حرم از استان مازندران به کاروان شهدای حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوریه پیوستند.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلای مازندران از شهادت چهار مازندرانی مدافع حرم در سوریه خبر داد. وی با تأیید شهادت مدافعان حرم مازندرانی در سوریه، اظهار کرد: روز گذشته در درگیری‌های سوریه چهار نفر از مدافعان حرم از استان مازندران آسمانی شدند.

وی افزود: شهیدان محرم‌علی مرادخانی از شهرستان تنکابن، مصطفی شیخ‌الاسلامی از شهرستان چالوس، روح‌الله صحرایی از شهرستان آمل و عبدالرحیم فیروزآبادی از شهرستان نکا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پایان گفت: مراسم تشییع پیکر این شهدا، بعد از ورود به کشور در روز 28 صفر برگزار می‌شود.

 

شهید محرم‎علی مرادخانی

شهید روح‌الله صحرایی

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی

شهید مصطفی شیخ‌الاسلامی